Digitalt nettverkstreff med Platinumpartner Capgemini
Sammen med vår platinumpartner Capgemini Norge, arrangerte vi digitalt nettverkstreff 15. oktober. Temaet var Den nye, digitale normalen.
Den nye, digitale normalen
På nettverkstreffet denne gang delte vi erfaringer og ser på viktigheten av å være endringsvillig og innovativ – og hvordan dette kan gjøres ved hjelp av teknologi.
Vi snakket om:
- Hva kjennetegner selskaper som vil overleve – og kanskje også bli markedsledende – i den turbulente markedssituasjonen vi nå er en del av? Vi utforsket to typer selskaper – de som ønsker seg «tilbake til normalen» og de som vil «skape den nye normalen». Hvilke har best forutsetninger for å lykkes?
- Hvordan kan selskaper lykkes med å innovere og skape vekst i den nye normalen, og hva skal til for å lykkes med utvikling av bærekraftige forretningsmodeller?
- Hvorfor og hvordan tar vi et større ansvar for det vi skaper, og hvordan beveger vi oss fra en Human-centric til en Planet-centric tilnærming når vi jobber med innovasjon?
- Hvordan kan vi generere syntetiske testdata – enklere, raskere og smartere enn tidligere? Capgeminis’ løsning ADA – Artificial Data Amplifier ble også presentert.
Nettverkstreffet ble ledet av konfransier Ingvild Araldsen Blom. Hun tiltrådte som VP/Head of Public Sektor i Capgemini i mars 2020. Hun er utdannet siviløkonom og har 20 års erfaring som leder, prosjektleder og konsulent i selskaper som EY, Sopra Steria og TietoEvry. Ingvild har i hovedsak jobbet innenfor områdene digitalisering, cloud, standardisering, informasjonsforvaltning, innføring, opplæring og samhandling. Hun har jobbet i flere tverrgående prosjekter i offentlig forvaltning hvor roller, ansvar og effektiv digitalisering står i fokus.
Foredragsholderne denne gang var:
- Christopher Eikanger Andersen har gjennom sine åtte år i Capgemini reist verden rundt og bistått organisasjoner med å skape gode kunde- og ansattopplevelser. Han er brennende opptatt av å utvikle opplevelser som gir varige konkurransefortrinn i en verden hvor produktkvalitet og pris blir «hygienefaktorer». Etter 12. mars har han jobbet med å rådgi kunder rundt hvordan man bygger konkurransefortrinn i «den nye normalen», og hvordan en tilsynelatende krise kan snus til spennende forretningsmuligheter.
- Kristin Ringvold er Senior Manager i Capgemini Invent og har bred erfaring innen strategi- og innovasjonsrådgivning. Hun er også doktorgradskandidat fra NHH hvor hun forsker på forretningsmodellinnovasjon for eksisterende virksomheter, inkludert bærekraftige forretningsmodeller.
- Idun Aune er Senior Service Designer i Idean, Capgeminis strategiske designbyrå. Hun jobber med kunder i skjæringspunktet mellom bruker-, forretnings- og organisasjonsbehov. For Idun er design en supermakt. Hun leder det globale initiativet rundt Planet Centric Design i Idean, og forvandler måten vi gjør innovasjoner til en mer planet-sentrisk tilnærming. Idun er også en del av ledelsen i Service Design Network Chapter i Norge, og hun var med å grunnlegge Hive Initiative – et klimaaktiveringsnettverk for ansatte og bedrifter.
- WeiWei Feng jobber innen datavitenskap og statistikk, og har bred utdannings- og arbeidserfaring innen blant annet byggteknikk og robotikk. Hun har en sterk interesse for sannsynlighetsvitenskap, optimalisering og beregningsteori, og har vært involvert i prosjekter innen både økonomisk prognose, prosessoptimalisering, robotnavigasjon, bevegelseskontroll og sensorfusjon. Nå jobber hun med dyp læring i nevrale nettverk, og prosjekter innen tekstanalyse, tekst- og bildegenerering, gjenkjenning av objekter, lydanalyse og nettverksanalyse for Sogeti og deres kunder.
Tusen takk til Ingvild, Christopher, Kristin, Idun, Weiwei og gjengen i Women at Capgemini for et supert nettverkstreff!