fbpx

Personal Branding og å stå opp for seg selv – samling for Ordinært Mentorprogram og Reverse Mentoring

Ordinært Mentorprogram

Tema: Hvordan stå opp for seg selv

Forrige samling utfordret Grete og Ingrid gruppa på å lære seg hvordan å takle uforutsette hendelser. Denne gangen tok de det ett steg videre, og snakket om hvordan man kan stå opp for seg selv. Med øvelser og konkrete verktøy ble det en aktiv læringssesjon!

Om foredragsholderne:  

Grete Valseth har sin bakgrunn fra salg i IT bransjen. De siste 14 årene har Grete jobbet i Dale Carnegie, hvor hun bruker salgserfaringen som et fundament for å trene både ledere og selgere til å møte et stadig mer utfordrende og komplekst marked. Grete er sertifisert Dale Carnegie trener i Kommunikasjon, Lederskap og Salg. Metoden til Grete er «å gjøre det enkelt» for å få til adferdsendring og skape resultater.

Ingrid Bygland kommer opprinnelig fra dagligvarebransjen, men har de siste 8 årene jobbet i Dale Carnegie. Ingrid er sertifisert trener i Kommunikasjon og Lederskap. Ingrids motto er: » hopp i det, det du ikke dør av lærer du noe nytt av».

Reverse Mentoring

Tema: Personlig Branding

For gruppen i Reverse Mentoring dreide kvelden seg om et høyaktuelt tema – nemlig hvordan å styrke sin merkevare og synliggjøre sin kompetanse.

Radmila Stoltz innledet samlingen med et foredrag om hvordan definere din personlige merkevare som skiller deg ut fra mengden. Dette ved å se på hvilken faktorer vi selv kan påvirke for å forme vår merkevare – fra interne faktorer som kompetanse og holdninger, til eksterne som relasjoner og posisjon. Dette ga deltakerne en verktøykasse av spørsmål som danner rammeverket for å kunne etablere et kort og konkret verdidefinisjon.

LinkedIn profilene var oppe, notatboken fremme, og janteloven var lagt igjen i skuffen når Cathrine guidet deltakerne gjennom en sesjon om merkevare og synlighet. I tillegg til en god dose inspirasjon fikk deltakerne mange praktiske tips til hvordan man kan optimalisere og spisse sin LinkedIn-profil.

Gjennom arbeid i mentorpar fikk deltakerne mulighet til å se seg selv med nye øyne og reflektere rundt hvordan man synliggjøre sin human kapital og løfte seg selv eller andre, samt hvordan å styrke sitt omdømme!

Om foredragsholderne:  

I over 25 år har Cathrine Lie Strand jobbet med endring og forbedring av potensialet både hos enkeltindivider og på organisasjonsnivå. I 2018 startet Cathrine for seg selv med selskapet Potensialbygger AS, der hun driver med foredrag, lederutvikling og coaching. Hun bistår nå bedrifter i omstillingsarbeid for å ivareta både de som må gå, og de som får bli.

Radmila Stoltz jobber som Head of Customer and Partner Experience i FotoWare og er frivillig i ODAs mentorprogram. Radmila er også reverse mentor i årets program.

ODA-Nettverk

ODA-Nettverk er Nordens ledende nettverk for mangfold i teknologi. Vi har mer enn 8 000 medlemmer med aktiviteter i Oslo, Bergen, Innlandet, Sør-Vest og Trondheim, og 80 partnere. ODA-Nettverk har siden 2005 inspirert og bidratt gjennom større mangfold til bedre beslutninger og løsninger for virksomheter og samfunn.

Har du spørsmål, ta kontakt med oss på info@odanettverk.no